Proje ekibinin görev tanımlarından bir tanesidir. Öncelikle şirket ihtiyaçlarının tespit edilmesi gerekir. ERP denilince tüm modüller akla gelmektedir. (muhasebe, çek-senet, finansman, stok, kalite kontrol, satış, satın alma, MRP, üretim, personel-bordro, maliyet, CRM, e-business, işletme bakım, dış ticaret gibi) İhtiyaçlar çok iyi tespit edilmelidir. Öncelik sırası oluşturulabilir. Ayrıca tüm modüllerin devreye alınması zorunlu değildir. Bazı modüller tamamlayıcı pozisyonundadır. (CRM, işletme Bakım, dış ticaret gibi) Bu modüller daha sonra da uygulamaya alınabilir. Bu seçim hem finans açısından hem de yapılacak işlerin genel büyüklüğü açısından rahatlama getirecektir. Mevcut durumda kullanılan programlardan da faydalanılabilir. Özellikle şirket bünyesine uygun yazılmış ve uzun süredir verimli olarak kullanılan programların proje ile entegrasyonu düşünebilir. Bu modül hiçbir zaman muhasebe modülü olmamalıdır. ERP fiyatlandırmasında muhasebe modülü diğer modüllere göre daha az maliyet tutmaktadır. Tüm modüllerin muhasebe ile entegrasyonun olduğu düşünülürse projenin eski muhasebe ile entegrasyonunu yapılmasının getireceği ek maliyet çok daha fazla olacaktır.